2013. július 18., csütörtök

Gluténmentes sós keksz

A kisfiam nagyon szereti a sós sütiket, pogácsákat. Néha vért izzadok, hogy valami ehetőt hozzak össze számára a gluténmentes lisztből. Ezt a receptet most próbáltam először és nagyon jól működött. Viszonylag olcsó, mert a legolcsóbb, Emese kenyérlisztet kell hozzá használni (egy csomag 375 forint volt) és már régóta várta a sorsát, mert kenyeret ilyenből nem szoktam készíteni. A margarin mennyisége viszonylag sok, de ha ehető kekszet szeretnék, nem spórolhatok vele. Nagyon finom lett, rögtön elképesztő mennyiség fogyott belőle. A család többi része úgy nyilatkozott, hogy "kicsit fújtós", de ezen nem csodálkoztam, mert a gluténmentes sósak sajnos ilyenek, viszont a lisztérzékeny kisfiam nagyon hálás volt, ő tudta értékelni. Szerintem a többi ilyen jellegű sütemény viszonylatában nagyon is jó volt.



Hozzávalók:
1 zacskó (400 g) Emese kenyérpor
1 kocka ráma (250 g)
2 evk tejföl
1 kocka élesztő 
1 csapott evk Fiber Husk
1 kk só
1 tojás a tésztába és 1 tojás megkenni
magok ízlés szerint

Az élesztőt el kell keverni a tejfölben. A lisztet tálba szórtam, beletettem a sót és összedolgoztam a darabokra vágott margarinnal, végül a tojással és a tejföllel rugalmas tésztává gyúrtam. Kb. 2 órát állt a hűtőben, a recept szerint elég fél óra, de nekünk így jött ki a lépés. 
Picit lisztezett (rizsliszt) deszkán kinyújtottam, kb 0,5 cm-s vastagságúra és kocka forma kekszkiszúróval kiszaggattam. Megkentem a tetejüket tojással és megszórtam magokkal. 200 fokon kb. 20 percet sült. Két tepsinyi adag lett belőle.

6 megjegyzés:

Zsigvica írta...

Nagyon jól néz ki, nekünk is az Emese kenyérpor vált be legjobban sós sütinek, jól formázható is. Kenyérnek nem vált be, de a kefires lángos is finom belőle.

Bokor Boglárka írta...

De jó, hogy írtad, mert akkor bátrabban fogok kísérletezni Emese kenyérporral. :)

Kati írta...

Ezek nagyon szépek, elhiszem, hogy ízlett a kisfiadnak:)

Zaubertorten írta...

Szia! elküldök neked egy nagyon finom sós receptet, anyukám nekem mostmár gm lisztböl csinálja, szerintem pl barbara lisztböl, vagy eppen emeséböl, vagy ami eppen van neki otthon. legjobb a kenyerekhez ajanlott lisztkeverék. Sajnos csak igy tudom kuldeni, nem talaltam a privat üzenet "gombot" :-)
Szóval:
50 dkg liszt
20 dkg Zsír (ezzel sokkal jobb lesz)
15 g élesztö
1 egész tojás
1-2 sárgája
30 g reszelt sajt

Az élsztöt pici cukros tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalókat egy tálban összekeverjük, kezünkkel szétmorzsoljuk, hozzáöntjük az élesztös tejet, és annyi tejföllel összegyúrjuk, hogy egy szép kis gombóc legyen belöle.. kelni hagyjuk majd "lisztezett " deszkán fél cm vékonyra nyújtjuk, tetejét felvert tojással megkenjuk, kicsit sózzuk, majd megszórjuk rezselt sajttal, vagy köménymaggal, vagy akármivel, derelyevágóval vékony rudakra vágjuk, a tepsiben még 15-20 percet kelesztjuk, és szép piros ropogosra sütjük. ha vékonyra nyújtjuk es szép karcsú csíkokra vágjuk, jo ropogos lesz, es szerintem garantáltan nem lesz fujtós!!
en szoktam a tesztaba 1-2 evokanál egesz makot tenni, ugy még finomabb!
remélem ízleni fog!!

Bokor Boglárka írta...

Zaubertorten!
De jó, hogy megírtad, remélem sokan kipróbálják így is! Alig várom, hogy kipróbálhassam! Szerintem csak fél adagot fogok készíteni gluténmentesen, mert csak kisgyereknek kell nálunk, de lehet, hogy a normál adagot elkészítem normál lisztből is, hogy mi is megkóstolhassuk. Ha elkészült beszámolok itt a blogon is:)) Nagyon köszönöm ezt a jó kis családi receptet!!!

Zaubertorten írta...

Margaretta!

Ez már az elfelezett adag ;-)! De Várom a beszámolót. Senki nem fogja észrevenni, hogy gm. (max a pénztárcánk...)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...