2013. július 13., szombat

Gluténmentes omlós kakaós muffin

Egyik délutánra hirtelen gazdagabb lettem még két gyerekkel. Mivel az oviba szoktak alvás után uzsonnázni, úgy készültem, hogy nálunk is jó lenne. Az alvás persze elmaradt itthon, de mivel egy kislány is volt a társaságban, akivel amúgy nem ismerjük olyan jól egymást, gondoltam jó lesz közös programnak egy egyszerű muffin sütés. Viánál láttam meg nemrégen ezt az általa nagyon egyszerű és nagyon finom muffinként aposztrofált receptet, így ezt sütöttem meg. A gyerekek türelmetlenül várták, hogy megsüljön és csak az én cukorfüggő kisfiamnak nem ízlett, aki tényleg a lekvárt is porcukorral enné, ha hagynám, a többiek elégedetten majszolták uzsonnaként. 


Hozzávalók:
17 dkg puha vaj
2 egész tojás
13 dkg xillit (szerintem mehet bele több, mert nem lett édes egyáltalán)
1 zacskó vaníliás cukor
fél zacskó sütőpor
15 dkg gluténemtesn liszt (nálam Naturbit)
3 evőkanál házi meggylekvár (nálam ez volt itthon, ami folyékonyabb állagú)
5 dkg édesítetlen kakaópor (szerintem ez kicsit sok volt, legközelebb ebből kevesebbet tennék bele, és inkább csokicseppel gazdagítanám)

A nedves anyagokat összekevertem, majd hozzátettem a száraz anyagokat és alaposan elkevertem. A szokásos muffintésztánál sűrűbb lett, inkább vastag kenőcs állagú. 12 darabos muffinformába adagoltam, gyakorlatilag egy púpos evőkanállal, ami szinte teljesen megtöltötte a mélyedéseket, innen nőtt még meg. 

2 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon szereem a muffinokat, s ilyen egészségesebb változatban mégjobb lehet:)

Bokor Boglárka írta...

Én is szeretem a muffinokat, főleg azért, mert nagyon gyorsan össze lehet őket dobni, és ez kisgyerekes családban nagy előny. Mindig úgy járok, hogy mikor épp kellene valamilyen praktikus recept egyet se találok. Ezt elmentettem, mert tudtam, hogy még jól fog jönni. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...