2012. február 15., szerda

A Túrós pogácsa

A Túrós pogácsa, nagy T-vel. Aki szereti a pogácsát, ezt a receptet ne hagyja ki! A recept innen származik. Már régóta vártam az alkalomra, hogy elkészíthessem. Mivel elég nagy mennyiség, csak úgy nem álltam neki, mivel Ábel eleve nem ehet belőle, én se túl sokat, ezért csak most jött el az alkalom, az ovis farsangi bál képében. Remélem ízlett a vendégeknek, nekünk az a pár darab, amit itthon hagytam, nagyon bejött. 
Puha, ízletes, hatalmasra nő, másnap is puha és ami a legjobb benne, nagyon-nagyon egyszerű elkészíteni. 


Hozzávalók:
60 dkg liszt
3 dkg élesztő
500 g túró
325 dkg olvasztott margarin
25 g só
2 tojás
1 tojás és magvak a tetejére

Mindent összeöntök és összegyúrom, majd a hűtőben egy éjszakát pihentettem. Másnap 1,5 cm-sre nyújtom és kisméretű pogácsa szaggatóval kiszaggatom. Picit pihentetem a tepsire rakva, úgy 10 percet. Tojással lekenem a tetejét és megszórom magokkal. 200 fokon 20 percig sütöttem, míg a teteje szép pirosas lett.
Ugye milyen egyszerű és ha tudnátok milyen finom! Aki fogyókúrázik, annak tilos elkészíteni, mert nem fogja megállni, hogy úgy 10-et egymás után be ne kapkodjon, higgyétek el, tapasztalatból beszélek.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...