2012. január 2., hétfő

Sajtos-tejszínes csicsókasült

Viszonylag folyamatos a csicsókaellátás Martonvásáron a havonta megrendezésre kerülő vásár jóvoltából.  Mi, mint akik nem bírnak csicsóka nélkül élni, minden hétvégén veszünk legalább egy kilót, aztán töröm a fejem, hogy hogyan tegyem a család számára ehetővé.
Most ilyen lett.

Hozzávalók:
1 kg csicsóka
0,5 dcl olíva olaj
2 gerezd fokhagyma
10 dkg sajt
2,5 dcl főzőtejszín

A csicsókát úgy két órán keresztül áztatom vízben úgy, hogy a kisebb gumókat, ami alatt megbújik a föld, letöröm róla. Utána viszonylag könnyű megdörzsölni folyó víz alatt egy szivaccsal. Felkarikázom viszonylag vékonyan és egy tepsibe terítem. Ráöntöm az olíva olajat és ráreszelem a fokhagymát, sózom, borsozom és kézzel jól összekeverem. Majd ráöntöm a tejszínt és lefedve párolni kezdem 180 fokos sütőben. Fél óra párolás után kiveszem, megkeverem, rászórom a sajtot és utána már nem fedem be. Addig sütöm, míg a tetején pirulni kezd a sajt. 
Finom vega fogás, én kölest főztem hozzá, az volt a körete. Hiába az igyekezet, mind én ettem meg. A család bizalmatlan volt a krémes, ízletes, de tagadhatatlanul nem túl jól kinéző csicsókával szemben (a szürkés csicsóka lássuk be, sehogy se mutat).

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...