2011. április 17., vasárnap

Tejszínes cukkinis tészta - egyszerű szombati ebéd


A Kifőztük magazin legutóbbi számában láttam ezt a nagyon kedvemre való receptet. Ajánlom mindenkinek ezt az ingyenes, nagyon igényesen a szezon zöldségeit és gyümölcseit reklámozó főző magazint. Én a kezdetektől olvasója vagyok és nem csalódtam a receptekben. Ezek mind már elkészített, kipróbált receptek. 
A Kifőztük magazin legutóbbi számát és talán néhány korábbit is, nem tudom, regisztráció után, le lehet tölteni innen

Szeretem a tésztát, a cukkinit és a tejszínt, és ezeket együtt. Néhány egyszerűbb hozzávalóra még szükség van, de nagyon finom ebéd kerekedett belőle.
Hozzávalók: 
200 g húsos szalonna
3 db kisebb cukkini
egy csokor újhagyma
20 dkg sonka (nálunk egy maradék pulykamell sonka volt)
3 dcl tejszín
20 dkg trapista sajt
2 evk majoranna (szárított)
1 evk friss bazsalikom
só, bors
Egyik cukkinit gyufaszál vastagságúra vágom, és a húsos szalonnát zsírjára pirítom. Mikor kész, rádobom a gyufaszál cukkinit is. Mikor szépen összepirultak, félreteszem. A maradék zsiradékra dobom a felaprított hagymát, üvegesre párolom, majd mehet rá a sonka és kis pirítás után a másik két lereszelt cukkini (azokat almareszelőn reszelem) és a fűszerek. Mikor minden elfőtte a levét, jöhet a tejszín, sajt, só és bors. Én egy-két csipet parmezánt is tettem bele. Biztosan finom az eredeti recept is, de én nem nagyon bírom ki, hogy ne változtassak a kipróbálásra szánt recepteken. Besűrűsödik, egyet forr és kész. A tészta tetszőleges, kinek mi ízlik. Mi leginkább a durumtésztát szeretjük, ill. Ábelnek a sajátját készítjük, de az elő se fordulhat, hogy ő ilyen tejszínes holmit megkóstoljon, úgyhogy most ezzel nem is fáradtunk. 
Tálaláskor a korábban félretett húsos szalonnás cukkinit a tetejére szórjuk.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...