2011. április 10., vasárnap

Lazacpástétom

Hű, milyen jól is hangzik a cím, mintha valami polgári konyhát vinnék, pedig nem. Egyszerűen arról van szó, hogy le kellett olvasztani a fagyasztószekrényt, ezért a benne árválkodó, még karácsonyról ott ragadt, apró ficnikre vágott lazachúst el kellett használni, mert ahhoz túl drága, hogy kidobjuk. Mivel Farkasapa tésztában sütve képzelte el, kerestem hozzá receptet. Malackarajnál találtam egy egyszerűnek tűnőt, így azt készítettem. el.







Hozzávalók:
20 dkg. liszt
5 dkg vaj
1 tojás

kevés víz, amennyivel rugalmas tésztát gyúrhatunk

kb. 30 dkg lazachús, maradék, apróra vágva
egy csokor zöldhagyma
3-4 gerezd fokhagyma

két csokor petrezselyem
egy csipet citromos só
bors
kb. 5 dkg vaj (nem margarin)

A tészta hozzávalóit összegyúrtam és egy órát pihentettem a hűtőben. A lazachús nagy részét pépesítettem a többi hozzávalóval. A tésztát kinyújtottam, akkorára mint a sütőforma, kicsit úgy, hogy az oldalára is kerüljön.
A pépesített holmit belekanalaztam, majd a maradék lazachúst is rátettem. Kevés pépes holmi a tetejére és befedtem a másik tésztalappal. Kis formákat vágtam a tetejére, lekentem tojással, megszurkáltam és 180 fokos sütőben sütöttem kb. 50 percet, amíg a tetején láttam, hogy szép piros.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...