2011. március 26., szombat

Zöld zsömlék

Nemrég olvastam Duende oldalán a tökmaglisztről. Felcsillant a szemem, hátha jól tudnám használni Ábel diétájában. Duendéhez intéztem a kérdést, honnan szerezhetnék én is ilyen tökmaglisztet, mert a neten körbenézve kizárólag horgászboltok kínálatában találtam, amit úgy gondoltam, nem emberi fogyasztásra szántak. Duende felhívta a figyelmemet erre az oldalra, ahol Szak Enikővel felvettem a kapcsolatot. Készséges volt, hosszan elbeszélgetett velem, pedig vizsgára ment éppen és elmondta, hogy a tökmagolaj sajtolása után marad vissza egy un. tökmagpogácsa, amit egy kilós kiszerelésben tárolnak, teljesen tiszta, szennyezőanyag mentes. Ők szokták használni sütikhez, de nem tudja, én fogom-e tudni használni a diétában. Abban maradtunk, hogy utánanéz, hogyan tudná postázni. Az ára ennek a pogácsának 50 Ft volt, a postaköltség viszont 1000 forint, de mindegy, megvettem így is, hogy kipróbálhassam. Kedvességből meg is őrölték nekem, hogy ne legyen már vele gondom.
Érdekesen néz ki, nagyon zöld, tökmag illatú. Még aznap kipróbáltam, de saját zsömlébe.
Ilyen lett:

A zsömle receptje:
300 g liszt
2 dkg élesztő
200 ml langyos víz
egy kk cukor
fél kk só
egy evk olíva olaj
Én a tökmaglisztbő 50 g-ot adtam hozzá, ennyivel kevesebb lisztet tettem bele. Az ízében szerintem nem nagyon volt érezhető, inkább olyan volt, mintha fele részben teljes kiőrlésű lisztet használtam volna. Már most látom, hogy sokára fog elfogyni, ezért ha valaki martonvásári és szeretné kipróbálni, forduljon hozzám bizalommal, szívesen adok belőle.
Közben Ábelnek is készítettem, de lehet, hogy sokat tettem bele a tökmaglisztből, nem kelt meg a tészta, úgyhogy ki kellett dobnom, ezen a területen még kísérletezek.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...