2011. március 26., szombat

Hét végi főzőcske

Nálunk sokszor hétvégére elfelejthetem a főzést, mert Farkasapa vásárol és főz. Főleg, ha húsos ételekről van szó, és hét végén többnyire kényelmesebb tempóban vásárolunk és főzünk.
Hét közben Ábel menüjének előkészítése az enyém, de hét végén kikapcsolok.
Persze az is számít, mi a terv, mit szeretnénk főzni. Ezt általában pénteken megbeszéljük, ill. én forszírozom, mert szeretném letudni, Farkasapa meg hallgat, várja, hogy én kitaláljam.
Ritkán szoktam olyan ihletett pillanatban lenni, mint péntek délután (biztos a sok pihenés), de bementem a boltba és öt perc alatt mindent vettem, amire szükség volt, még olyan lényegtelen dolgokat se felejtettem, el, mint a sör (milyen jól is esett a fárasztó nap után egy pohárral). Vettem hirtelen felindulásból egy adag csirkeszárnyat (egy kg), mert azt szeretem ropogósra sütve és a fiuk is jó szívvel megeszik.
Épp mostanában panaszkodtam a telepi kismamáknak, hogy most már nem elég a szokásos adag húsokat elővennem a fagyasztóból és elkészítenem, mert mire a fiuk jól laknak, nekem egy falat se marad. Na, nem mintha rajonganék a húsért, de ha az az ebéd és más nincs, zokon veszem, ha nekem nem marad. Úgy gondoltam végre eltaláltam a mértéket, egy kg szárny tuti elég lesz. Hát, nem. Most azért jutott nekem is, de miután minden tányér üres volt, Farkasapa kijelentette, hogy ő még evett volna. Nem tudom, mi lesz később, de olcsóbb lesz ruházni őket, mint etetni, az biztos.
Szóval fényképezésre semmi nem maradt, se a salátából, se a ropogós csirkeszárnyból. Fél óra alatt minden elfogyott, úgyhogy eszembe se volt fényképezni, mert még ettem. Nem baj, jobb, mint ha holnapra is marad, mert a sült csirke nem az igazi másnap.
Azért leírom a receptet, hátha másnak ötletet ad.
Hozzávalók:
1 kg csirkeszárny
3 evk provanszii fűszerkeverék
1 dcl olaj
két sütőzacskó
A provanszi fűszert (két helyről szoktam beszerezni, most Max fűszerkeverékét használtam, nagyon jó a csirkéhez, de lehet kapni boltban azt hiszem Kotányi márkájút is, az viszont sokkal karakteresebb, előfordulhat, hogy valakinek nem ízlik az intenzív íze miatt. Max fűszerkeverékeit szívből ajánlom, finomak, glutén- és más adalékanyag mentesek, és nem is drágák, még postaköltséggel sem) összekeverem 1 dcl olajjal és a csirkeszárnyakat beleforgatom. 24 vagy 12 órát, (vagy még kevesebbet) a hűtőben tölt, majd beleteszem a sütőzacskóba, 6-6 szárny mindegyikbe, de ha nagyobb a zacskó, akkor mehet egybe az egész, megszurkálom egy hústűvel és beteszem a 180 fokos sütőbe egy órára. Mikor már látszik, hogy kész, felvágom és szétnyitom a zacskót és 200 fokon még 10 percet pirítom.
Nagyon-nagyon finom lett! És pofonegyszerű.

A saláta most nagyon egyszerű volt: krumpli, savanyú káposzta, olíva olaj és lila hagyma. A káposztát egy ici-picit mostam meg, csak éppen a savanyú levét róla, a krumplit héjában megfőztem, karikára vágtam, megsóztam, összeforgattam a félfőre vágott lila hagymával és a káposztával. Megöntöztem olíva olajjal. Szerintem illik rá kömény, de én nem tettem, mert féltem, hátha nem fog ízleni úgy, így viszont már készítettem, tudtam, hogy jó. Nekem nagyon jól esett.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...