2011. február 20., vasárnap

Egyszerű gluténmentes diós süti

Az oviban farsangra készültek, ami számomra csak szerda reggel vált nyilvánvalóvá, ahogy az is, hogy sütit kell vinni. Este, fáradtan, gondolkodni kezdtem, mit is süthetnék. Eddig elég kis repertoárral dolgoztam a gluténmentes sütik terén, ezért nem volt, mire hagyatkozni a bevált sütik közül.
Végül fellapoztam a "Süssünk örömml" című kiadványomat, amiben már elég sok receptet összegyűjtöttem (ez egy ilyen rendelős, mappás, gyűjtögetős receptkönyv), de még nem sok sütit próbáltam ki.
Volt egy recpet, ami egyszerűnek tűnt és a receptbe is csak egy kanál burgonyalisztet írtak hozzá. Mivel, az nem volt itthon gluténmente Barbara lisztet használtam. Ezzel is tökéletes volt. Rögtön dupla adagot sütöttem, de ez se lett sok, úgyhogy ide már csak ezt írom be.
Gluténmentes változatban is finom lehet, sima liszttel.

Hozzávalók:
4 tojás
60 dkg dió, ebből 10 db felezett, szép szem
0,5 kk sütőpor
15 dkg porcukor
két evőkanál gluténmentes liszt, vagy rizsliszt, vagy burgonyaliszt
Szerintem illik bele citromhéj is, de nem tettem, mert nem volt itthon szárított.

Elkészítés:
A cukrot fehérre, habosra keverem a tojásokkal, majd a lisztes, sütőporos, durvára őrölt diót is óvatosan belekeverem. 160 fokon sütöm kb. 50 percet, míg már nem puha a teteje.
Bele lehet mártani csokiba, és diót tenni a tetejére.

Végül Ábel újra beteg lett, így a farsangot is kihagyta, ezért a süti soha nem jutott el az oviba, de itthon is sikere volt, minden családtagnál.
Elég tömény, a sok dió miatt (és valószínűleg kalória bomba, de nem számoltam utána), ezért kiadós.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...