2011. február 20., vasárnap

Mandulás puszedli (gluténmentes)


Egy Schar lisztes receptkönyvben találtam a receptet, amit nem tudom, hogy honnan szereztem. Nagyon jó receptek voltak benne, jó néhányat kiírtam kipróbálásra. Schar mix C lisztet írt hozzá a receptkönyv, de nekem csak mix C-m volt itthon, viszont nem az a fajta vagyok, aki ilyesmin fennakad. Ahogy azon sem, hogy csak darált mogyoróm volt itthon, mandulám nem.
Úgy választottam, hogy mivel a családnak sütött Karamelles, vaníliás csigához három tojás sárgája kell, fel tudjam használni a fehérjét is. 
Ehhez pont ennyi kellett.
Hozzávalók:
3 tojás fehérje
220 g mandula darálva
40 g Schar mix C
100 g cukor

A tojásfehérjét kemény habbá vertem egy ici-pici sóval. A mandulát, lisztet és cukrot összekevertem egy másik tálba és mikor a fehérje már kemény volt, két adagban gyorsan, óvatosan hozzákevertem. Kiskanállal sütőpapírra kis halmokat raktam és 150 fokon 40 percig sütöttem. 
Nagyon durván mogyorós, de ez látszik is az arányokból.
Szerintem ki lehet próbálni rendes liszttel is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...