2010. január 16., szombat

Receptek vegyesen


Fekete retek krém, amit itt találtam. Nagyon finom és üdítő volt. A családnak nem ízlett, de nekem igen, meg is ettem az egészet. Így télen szerintem különösen jó, mert az ember a hideg miatt kívánja is csípőset.




Egy bevált süti. Ausztrál keksznek hívják, egy kedves barátnőmtől kaptam a receptet.
Itt az eredeti recept van, sokféleképpen variálható (szoktam is), és kevesebből is el lehet készíteni:

300 g vaj/margarin
6 evk méz
2 bögre liszt
1 bögre cukor
2 bögre kókuszereszelék
1 bögre mazsola
1 bögre dió
2 bögre zabpehely
4 kk szódabikarbóna
Ezen kívül: csoki, kakaó, vagy bármilyen más aszalt gyümölcs.

A vajat felmelegítjük a mézzel és mikor megolvadt, beleöntjük a korábban 3 evk langyos vízben feloldott szódabikarbónát. Érdemes várni kicsit, míg kihűl, mert nagyon tud pezsegni.
A száraz hozzávalókat összekeverjük és ráöntjük a vajas-mézes keveréket. Jól összegyúrjuk. Én kis lapocskákat szoktam belőlük formázni (az eredeti receptben úgy van, hogy gombócot kell formázni és majd ellapul sütés közben, hát nekem nem lapult el, és sületlen maradt, így legközelebb okosabb voltam), és sütőpapríros tepsire rakosgatom. Ha nem áll össze, kis langyos vízzel segítek. Rengeteg lesz belőle. Vigyázni kell, hogy ne égjen meg, ezért 160C-on sütöm úgy 20 percig.






Többnyire sütiket sütök. Az alábbiak készültek az elmúlt időszakban:

Almás kelt tészta
Már néhányszor készítettem. Most annyi változtatás történt, hogy a megsült tésztára készítettem egy Hulala tejszínhabot (tejszínpótló, nagyon jól megmarad, de nekem túl édes) és lehűtöttem. A kelt tészta, fahéjas alma, édes tejszínhab nagyon finom együtt. Receptet nem írok, mert annyira egyszerű.







A

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...