2016. március 23., szerda

Kakaós-túrós szénhidrát csökkentett sütemény (cukormentes, gluténmentes, IR barát)

Szafi sütijéből indultam ki, de az arányokon és az elkészítés módján is változtattam. Nagyon finom sütemény lett! A citromhéjat nem szabad kihagyni a túróból és lehet 400 g túrót is használni, én úgy szeretem, ha a túrós jó sok, úgyhogy legközelebb kicsit még módosítok. Szénhidrátban szegény ez a sütemény, a recept végén a pontos értékeket is megtaláljátok.
A Facebbok-on itt találtok.





Hozzávalók:
A kakaós tésztához:
150 g Szafi fitt süteményliszt
15 g kakaópor
30 g olvasztott kókuszolaj
100 g víz

a túrós réteghez:
300 g túró
1 evk negyedannyi édesítő
1 tojás
2 csapott evk bambuszrostliszt
1 danone aktivia natúr joghurt

A kakaós tészta hozzávalóit elvegyítjük és egy 20x20-as négyzet alapú tepsibe simítjuk, kanál hátával lenyomkodva kialakítjuk az alsó réteget. A túrós massza hozzávalóit is összekeverjük és a kakaós massza tetejére simítjuk. 170 fokon kb. 40 percet sütjük. 
Tökéletesen lehetett szeletelni, mikor kihűlt, hidegen volt igazán finom.
A teljes adag 60 g szénhidrátot (ch) tartalmaz. Én 9 nagyobbacska szeletre vágtam, így egy szelet ch tartalma 6,5 ch.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...