2016. február 29., hétfő

Túrós piskóta lekvárral

Nem egy kifinomult sütemény, de ezt a Nők Lapja Konyha magazinban látott receptet már régen ki akartam próbálni. Kíváncsi voltam, hogyan működik a túró a piskótában. Jelentem, nagyon jól. Egy finom, tartalmas piskótát kapunk, ami lágy, de mégis harapható állagú. Kicsit vastag lett, bár ekkora tepsire írták, szerintem sok lett így a tészta, de a fiuk nem bánták. Mivel az én lisztérzékeny fiam nem eszi meg a lekvárt, ezért ez most nem gluténmentesen készült. Ha úgy szeretnéd elkészíteni, akkor Nutri Free mix per dolci lisztet javasolok a piskótába. Cukormentesen is el lehet készíteni, ízlés szerint édesítővel. Még majd kísérletezek vele én is:)





Hozzávalók:
6 tojás szétválasztva
16 dkg cukor
(nálam 5 kanál barna cukor és 1 kanál negyedannyi édesítő)
200 g túró
16 dkg liszt
fél csomag sütőpor
6-8 kanál lekvár
(jobb a savanykás)

A tojások fehérjét felverjük a cukor egy részével (én ebbe tettem a cukrot). A túrót összeturmixoljuk, nagyon-nagyon simának és darabmentesnek kell lennie. Hozzáadjuk a sárgáját és a cukor többi részét (én ehhez édesítőt tettem) és alaposak kikeverjük. A lisztet is hozzáadjuk és azzal is csomómentesre keverjük. Én azt ajánlom, részletekben adjuk hozzá a lisztet és néha lazítsuk egy kis tojásfehérjével, én megküzdöttem, mire a végén a tojásfehérjehabbal szépen elkevertem, mert elég száraz lett a sárgájás keverék. 
30*30-as sütőpapíros tepsibe simítjuk a masszát, és előmelegített 160-170 fokos sütőben 25-30 percet sütjük (a teteje szépen meg kell piruljon és érintésre szilárdnak kell lennie a tésztának).
Kihűlés után négy egyenlő részre vágtam, de elég háromra is, mert tényleg vastag a tészta és lekvárral rétegeztem. Nálunk rögtön nekiestek, de kicsit össze is érhet. 

A Facebook-on itt tudtok követni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...