2014. április 28., hétfő

Mandula kenyér (paleo)

A paleo kenyerek közül az egyik legfinomabb ízre. Állagra nem voltam vele tökéletesen elégedett, mintha picit nedvesebb lett volna, mint kellene, de az íze miatt mégis felteszem, mert mindenféle mellékíz nélkül finom volt. A héja ropogós volt, úgyhogy kis falatka szendvicseket készítve jóízű reggeli vagy vacsora lett belőle. A Facebook paleós csoportjában láttam egyszer, de most nem tudom visszakeresni, én fél adaggal készítettem.


Hozzávalók:
10 dkg őrölt mandula
1 evk tápióka keményítő
1 evk gesztenyeliszt
1 ek utifűmaghéj (Fiber husk)
1 kk eritrit
1/2 kk almaecet
1/2 kk só
5 dkg kókuszolaj
0,5 dcl víz (eredeti receptben kókusztej)
3 tojás
1 evk lenmag a tetejére (opcionális)

A tojások fehérjét felvertem, a sárgáját kikevertem a többi alapanyaggal, kicsit sűrű volt, nehezen kevertem bele a fehérjét, de meg lehetett oldani.
180 fokos sütőben sütöttem 30-35 percet.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...