2014. január 18., szombat

Sült zeller - mint a sült krumpli

A paleo étkezésemnek az egyik nagy felfedezése. Ha nem szánom rá magam, akkor ki sem derül soha számomra, hogy milyen finom a sült krumpli mintájára készült sült zeller. Szerintem a boltos hülyének nézett, mert kifejezetten nagy fej zellereket vettem. Némelyiknek a közepe kicsit rostosabb is volt, de nem érződött ki a sütés után. Egyszer kipróbáltam olajban sütni, de ez a képen szereplő adag Actifry-ban készült, egy evk kókuszolajjal és így is nagyon finom lett. Szerintem elég kritikus vagyok a paleo étkekkel, amellett, hogy nem a régi ízeket keresem, de ez tényleg nem hagy kívánnivalót maga után. Olcsó, diétás, zsírszegény, rostdús és finom. Bátran készítsétek el, ha eddig még nem, nálunk a család is nagyon szerette.

Hozzávalók:
2 fej zeller (kb. 0,5 kg lehetett, vagy kicsit több)
1 evk kókuszolaj vagy ha bő olajban sütöd, akkor több kókuszolaj

A zellert meghámoztam és először szeletekre, majd hasábokra vágtam. Igyekeztem egyforma hasábokat kapni. Az Aktifry tartályába szórtam, rátettem még szilárd állapotban egy kanál kókuszolajat és 25 percre kapcsoltam a gépet.
Ha olajban sütöd, úgy kell eljárni vele, mint ha sült krumplit sütnél.

Csak utána szabad megsózni és célszerű azonnal elfogyasztani, de ez nem lesz nehéz.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...