2014. január 16., csütörtök

Paleo mákos-almás (Posta Renáta - Paleo hedonistáknak c. könyvből)

Ne haragudjatok, de mostanában ilyen receptek lesznek, mert ilyeneket sütök - főzök. A gyerekek ugyan nemigen eszik meg, de már karácsony előtt eldöntöttem, hogy elég volt abból, hogy mindig a csak a család ízlése szerint sütök, én meg nem ehetek belőle. Most magamnak sütök és egyenek ők belőle, ha akarnak, ha meg nem kérnek, így jártak. A fiuk egyébként se nagyon akarták megenni mostanában a sütijeimet, pedig esküszöm teljesen hagyományosakat készítettem, úgyhogy egy nap mérgemben megfogadtam, hogy oké, akkor többet nem sütök, nekik. Ez a recept, ahogy a címben is írtam, a karácsonyra kapott szakácskönyvemből való. Itt találjátok Posta Renáta weboldalát, sok-sok hasznos infóval, recepttel. Szeretem a receptjeit, mert nem bonyolultak, nem feltétlen kell hozzájuk 5 féle liszt. Ehhez konkrétan csak darált mák kell, amit bármelyik boltban be lehet szerezni. Figyelem, ezek közül nem mind gluténmentes, érdemes elolvasni mindig az allergén infót. A szerző szerint alkalmas a sütemény méregtelenítő kúrára is, mert a mák csodásan kipucolja a bélrendszert, alig tartalmaz szénhidrátot, viszont sok-sok ásványi anyag van benne. 


Hozzávalók (nálam):
200 g darált mák
1 nagyobb alma lereszelve
4 kanál eritrit
3 tojás
1,5 dcl víz
1 alma szeletelve a tetejére

A mákot, eritritet és reszelt almát elkeverjük egy tálban. Hozzákeverjük a vizet, majd egyenként a tojásokat. Tepsibe simítjuk (sütőpapír), és 170 fokon kb. 30 percig sütjük. Az állaga miután kihűlt szilárd volt, vágható. Szerintem nagyon finom. A férjem azt mondaná rá, hogy mákos szendvics, mert minden sütire azt mondja, ami nem édes. Ez nem az, inkább kellemes ízharmóniát adó, pedig én annyira nem is szeretem a mákot. Viszont nem száraz, porlós, hanem szaftos az almától.
A recept szerzője szerint mindenféle idénygyümölcs mehet a tetejére, meg ő tesz rá aszalt szilvát is, nekem nem volt itthon, és így sokkal kevesebb szénhidrátot tartalmaz, mégis finom.

Ez is Posta Renáta receptje, a blogjáról. Egy másik mákos "pite" változat, ez nekem jobban ízlik. Kicsit több benne a szénhidrát is, de szerinte bármikor lehet enni és kifejezetten ajánlja, ha fogyni akarunk. Gyakran sütöm, mióta paleozok. Az ő receptjét használom, csak nem teszek a tetejére mandulát.



2 megjegyzés:

trollanyu írta...

Hát én szívesen bevállalnám a fiúk részét, imádom a mákot:) A gyerekek elég kiszámíthatatlanok, az ízlésük majd később változik. Az enyéim már megeszik az összes paleos sütit, sőt a kisebbik fiam, aki 14, fel volt háborodva, hogy mindig én kapom a szuper kajákat, de azért teljesen nem akar át állni paleora. Szép hétvégét kívánok nektek:)

Bokor Boglárka írta...

Köszi Erzsike! Én is reménykedem benne, hogy változik majd az ízlésük. Engem sokszor bánt, hogy ők tényleg nem étkeznek egészségesen, de ha azt adnám nekik, amit én eszem, kifutnának a világból. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...