2013. június 28., péntek

Meggyes - túrós - morzsás sütemény (diabetikus)

Végre egy meggyes sütemény. A Puffinon láttam meg és azt kell mondanom azonnal beleestem. Egyszerűen csorgott a nyálam rá a billentyűzetre, úgyhogy útközben bevásároltam és rögtön este megsütöttem. Nem is bántam meg! Nekem nagyon bejött!!!
Az elkészítésen nem sokat változtattam, viszont kivételesen több xillitet tettem bele, mint amennyi cukrot a recept írt, mert valahogy nekem az kevésnek tűnt. Eddigi konyhai pályafutásom alatt ez először fordult elő, általában inkább én vagyok az, aki csökkentem a megadott cukormennyiséget.




Hozzávalók:
400 g túró
3 tojás
4 evk xilit
250 g meggy kimagozva
380 g liszt
150 g vaj
120 g xilit
1 vaníliarúd kikapart magjai (nem szabad kihagyni)

A lisztet elmorzsoltam a vajjal és a cukorral valamint a vaníliamagokkal, morzsás állagú tésztát kell kapunk.
A tojások fehérjét felvertem, a sárgáját összekevertem a túróval és a cukorral, majd végül beleforgattam a csipet sóval felvert fehérjét, laza mozdulatokkal.
A meggyet kimagoztam és lecsepegtettem. 
A 26 cm-s tortaformába sütőpapírt tettem, majd belenyomkodtam nedves kanálháttal felét a morzsás tésztának. Rákanalaztam a túrós tölteléket, megszórtam a fele gyümölccsel. A másik felét a meggynek belekevertem a maradék morzsás tésztába és a keveréket a tészta legtetejére szórtam egyenletesen. Tele is lett a tepsi. Nálam sokat sült, több mint egy órát. Mikor a teteje barnulni kezdett, akkor nyilvánítottam késznek. Megvártuk míg langyosra hűlt, akkor szeleteltük, de szerintem melegen is ment volna. Nekem igazán kihűlve ízlett, ill. másnap. 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...