2013. május 5., vasárnap

Reteklevélpesztos csigák (kilófaló)

Nemrégen készítettem én is reteklevél pesztót, mandulával, fokhagymával, olíva olajjal, parmezánnal és természetesen reteklevéllel. Mivel már a pesztós tésztához nem volt kedvem és féltem, hogy megromlik a hűtőben, csigába álmodtam.
Ez nem gluténmentes recept. Mivel Ábel korlátozottan fogad el új dolgokat, nem szoktam kísérletezni olyannal, amit már előre tudom, hogy meg sem kóstol. 
Szóval: egy egyszerű kis csiga, hétköznapi vacsorához, baráti borozgatáshoz, vagy kinti sütögetéshez.  Én másnapi piknikre szántam, de egy morzsa se maradt ebből az adagból, frissen elfogyott. Nagyon finom, puha, gazdag ízű sós sütemény lett. Próbáljátok ki.

Hozzávalók:
a tésztához:
250 g kilófaló liszt kelt tésztákhoz
10 g friss élesztő
1 kockacukor
kb. 2 dcl langyos víz
a töltelékhez:
5 púpos evk reteklevél pesztó
15 dkg trappista sajt

A tészta hozzávalóiból klasszikus kelt tésztát készítünk. Direkt nem tettem bele olajat, mert a pesztó elég olajos és a sajt is sok zsírt tartalmaz. Gyakorlatilag egy kenyértésztát dagasztunk, fél-egy órát kelni hagyjuk (míg láthatóan duplájára nő) utána téglalap alakúra kinyújtjuk. Megkenjük a pesztóval és megszórjuk a reszelt sajttal egyenletesen. Feltekerjük, kb. 2 cm széles csigákra vágjuk és sütőpapíros tepsire rakosgatjuk. Bekapcsoljuk a sütőt és 210 fokon 10-15 percig sütjük. 
Ebből az adagból egy nagy tepsi csiga lett. Nyersen gyönyörű zöld volt a tetején is a pesztó, de a sütés közben megbarnult, csak ha beleharaptunk látszott a zöld szín. 


2 megjegyzés:

Kati írta...

Ki kell próbáljam én is a pesztot reteklevélből, levest, főzeléket, rántottát már készítettem vele. Szépek lettek a csigáid, s ha még kilófaló is, az jó:)

Bokor Boglárka írta...

Én is most próbáltam először, de biztosan nem utoljára, majd akkor én meg nálad nézelődöm :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...