2012. március 11., vasárnap

Sütőzacskós kenyérkék

Reggel egy falat kenyér nem volt otthon, a bolt messze, így belevágtam ebbe a kenyérsütés projektbe, amire nem kizárólag hétvégén lehet sort keríteni, mert ez egy egyszerű recept, két óra összesen sütéssel, kelesztéssel együtt, érdemes munkanapokon is belevágni. A család hálás sóhajjal fogyasztotta a még meleg darabokat, bár ilyenkor fáj igazán a szívem Ábelért, aki csak nézheti, vágyakozva. Brr... ez a legrosszabb ebben az egészben, még akkor is, ha igyekszem az ő kívánságainak is eleget tenni, soha nem örülhet együtt velünk egy finom, meleg péksüteménynek.



Hozzávalók:
330 g BL 80 liszt
200 g langyos víz (lemértem, egyébként 200 ml volt)
fél csomag száraz élesztő (500 g -liszthez való)
1 kk méz
csipet aszkorbinsav
1 csapott kk só
1-2 evk burgonyapehely
1 evk olaj

A hozzávalókból az élesztő felfuttatásával tésztát dagasztok. Egy órán keresztül kelni hagyom egy fedővel ellátott kelesztőtálban (vagy akármiben). Két kisebb sütőzacskót megspriccelek vízzel, előkészítem egy tepsibe. A tésztát kiveszem a tálból, miután a duplájára kelt és hengert formázok belőle, ezt 8 közel egyenlő részre vágom. Kicsit megformázom (én már nem gyúrtam át) és óvatosan behelyezem a sütőzacskóba. A tetejét egy pengével két-három csíkban bemetszem és még 15 percet hagyom kelni. Addig a sütőt előmelegítem 200 fokra és 20 perc alatt megsütöm a kifliket.
Ropogós a héja, puha, könnyű a belseje. Még sokat növekszik a sütőben is.


5 megjegyzés:

Mági írta...

Akár ilyen gyönyörű is lehet a hetetek...

Bokor Boglárka írta...

Köszönöm! :) Neked is hasonlót!

haNa írta...

Már kezdtem azt hinni, hogy megtaláltam a gluténmentes csodát! :)) Mire rájöttem a második sorból, hogy ez biza' búzalisztes. :) Attól még lehet szép és az. Nagyon beleharapnék az egyikbe. :) Hasonlít a barátnőm ajánlotta NOSALTY-s Farmer kenyérre. Viszont olvasom az aszkorbin savat benne. Tudod, hogy ma épp feltettem a hétvégi GM kísérletemet, ugyan így az aszkorbin savat használtam és megdöbbentett az eredmény!? ;))

Bokor Boglárka írta...

Akkor megyek is és megnézem nálad, mert én még GM-ben nem kísérleteztem az aszkorbinsavval, most nagyon kíváncsi vagyok. Néha muszáj a család többi részét is kényeztetni, mert a sok GM macera miatt alig-alig sütök normál péksüteményt. Holnap lesz még GM zsemle is az új zsemlesütőmmel. :)

haNa írta...

Zsemlesütőőőőő? no! :))Hol kaptál?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...