2012. március 17., szombat

Gluténmentes fordított banános sütemény

Nemrég hódított a gasztrobloggerek között ez a sütemény.Személy szerint én Piszke receptjét vettem alapul, és elkészítettem a gluténmentes változatot. Nagyon egyszerű, mutatós süti. Kár, hogy Ábel nem akarta megkóstolni. Azt mondta, hogy ő másféle banánosra vágyott. "Olyan kereket csinálj, anya, aminek a tetején vannak a banánok". Nem baj, megette a család, mert tényleg nagyon finom, szaftos sütemény volt.




Hozzávalók:
100 g liszt
1/2 cs sütőpor
100 g darált dió
1/2 mk fahéj
125 g natúr joghurt
50 g citromos joghurt
7 g vaj
1 banán szétnyomkodva
2 tojás
1/2 citrom leve
100 g cukor
 pici citromos só
2 banán az aljára
sütőpapír a tepsi kibéleléséhez
3-4 evk juharszirup

A lisztet, diót, sütőport, fahéjat összekeverem. A vajat, a cukrot, a tojásokat, joghurtokat, a villával szétnyomkodott banánt és a pici sót egyneműmé, habossá keverem. Hozzáteszem a száraz anyagokat és alaposan elkeverem. A banánokat félbevágom, megkenem a citromlével és a sütőpapíros tepsi aljára rakosgatom, majd ráöntöm a tésztát. 160 fokon 30-40 percet sütöm. A cukor kevés, nekem így nagyon ízlett, de lehet többet tenni ízlés szerint.
Még melegen vigyázva megfordítom és a banános felét megöntözöm a juharsziruppal.
Hmmm..., nekem nagyon bejött!!!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...