2012. január 18., szerda

Kukucskálós (búvár) túrós (gluténmentesen)

A recept egy régi Fakanál újságból származik. Abból az időből, amikor a Fakanál magazinban kezdtek megjelenni Papp Emese cukrász receptjei, amelyeknek én személy szerint nagy rajongója vagyok. Mindig jól sikerülnek és nagyon-nagyon ötletesek. Szerencsére, bár a Fakanál magazin megszűnt, a receptjeit továbbra is olvashatjuk a Nők Lapja Konyhája magazinban. 
Néha az a legüdítőbb szórakozásom, hogy végiglapozom a régi receptújságaimat, és kigyűjtöm, mit készítenék el szívesen. A sütemény elkészítésének estéjén épp ezeket böngésztem, és eszembe jutott, hogy Ábel ovis csoportjában másnap szülinapi ünnepség lesz, és mivel ő nem ehet a tortából, így én mindig készülök neki sütivel. Ez sajnos elég későn, este 8:00 körül jutott eszembe, valami gyorsan elkészülő süti kellett. 
Ez a kukucskálós túrós nagyon megtetszett. Vendégfogadásra is alkalmas, mert az ötlettől a megvalósulásig bőven megvolt egy óra alatt, már a sütést is beleszámolva.



Hozzávalók:
10 dkg liszt (nálam gluténmentes Schar liszt)
fél tasak sütőpor
1 csipet só
7 dkg cukor
1,5 dkg kakaó
1,5 dcl tej
10 dkg olvasztott Liga margarin (vagy vaj)
a túrós részhez:
20 dkg túró
fél dcl tejföl
5 dkg cukor
1 citrom héja
1 evk gluténmente liszt (Schar mix B)


Az eredeti receptben 15 dkg liszt szerepelt és 3 dkg kakaó. Én a gluténmentes liszt tulajdonságainak ismerete miatt csökkentettem a mennyiséget. A cukrász ajánlja, hogy egy-egy meggyszemet nyomjunk a túrós részbe, ami szerintem jól nézne ki, de akkor Ábel nem enne belőle, így nálam elmaradt. A tészta hozzávalóit összedolgozzuk úgy, hogy a száraz anyagokat kimérem, a nedveseket meg hozzáöntöm és összedolgozom. Egy kis méretű tepsibe öntöm. A massza jól folyó kell hogy legyen. A túrós részhez szintén összekeverem a hozzávalókat és egy evőkanállal a barna tésztába adagolom. 
180 fokon max fél órát sütöm. 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...