2012. január 29., vasárnap

Amarántos mogyorós keksz

Azt hiszem, profilt kellene váltanom, mert néha hetekig csak kekszrecepteket teszek fel. Hiába, nagyon szeretik a gyerekek. Állandóan kérnek valami rágcsálnivalót, és az tűnik a leggazdaságosabbnak és legegészségesebbnek, ha én sütök nekik. Most már nem is erőlködöm azon, hogy a  család ne egyen belőle, inkább nagyobb adagot sütök, és így csak egyféle, de gluténmentes sütemény van.
Ezt a finom kekszet egy külföldi honlapon láttam meg. Sokat olvasom a Foodgawker-t és egyszer rákerestem az amarántra. Az amaránt szerintem borzalmas szagú, én csak úgy tudok vele dolgozni, ha befogom az orrom. Reméltem, hogy a sütiből nem érzik majd ki (egyébként tényleg nem). Puffasztott formában szoktam venni, kb. 300-400 ft/csomag. Mivel gluténmentes és emellett nagyon sok nyomelemet és vitamint tartalmaz, igyekszem beépíteni Ábel étrendjébe.  
Félretéve a saját averzióimat, megsütöttem ezt a kekszet, úgy, hogy a biztonság kedvéért tettem bele mogyorót (hogy biztosan elvegye az amaránt ízét), így lisztből negyed mennyiség kellett csak, mint amit az eredeti recept írt.



Hozzávalók:
160 g margarin (vagy vaj)
1 csésze barna cukor
1 tojás
1 tojás sárgája
1 vaníliás cukor
1 cs darált mogyoró
50 g Tibi étcsoki apró darabokra vágva
1/2 cs liszt
1 mkk sütőpor
1 evk kakaó
2 cs pattogatott amaránt

A margarint a cukorral habosra kevertem. Hozzáadtam a tojásokat és azzal is jól elkevertem. Hozzáadtam az apróra vágott csokit, mogyorót, lisztet, sütőport és kakaót, elkevertem, majd legvégül az amarántot és egyneművé kevertem. Fél órát pihentettem a hűtőben, de az eredeti recept nem írt ilyet. Utána golyókat formáztam, amit ellapítva kicsit sütőpapíros (szilikonos) tepsire rakosgattam, jó távol egymástól, mert megnőnek a kekszek. 170 fokon sütöttem kb. 20 percet. Nem szabad túlsütni, mert megég a mogyoró. Mikor kivettem még puhák voltak, meg kellett várni, míg kihűlnek, utána tudtam csak leszedni őket a papírról.

Meglepett, hogy milyen könnyűek lettek a kekszek, egy-egy darab szinte súlytalan volt. Remélem kalóriában is. Az amaránt egyébként jó alapanyag a diétában, mert nincs benne sok szénhidrát és mivel itt liszt helyett használtam, bízom benne, hogy kalóriaszegényebb lett a sütemény. Mondjuk az a fránya mogyoró viszont jól megdobja... Ha light margarinnal készítjük el, liszt helyett zabliszttel, vagy felesbe zabliszttel és fele cukor helyett édesítővel szerintem még sok kalóriát megspórolhatunk.

1 megjegyzés:

Kriszta írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...