2011. december 16., péntek

Mandulás gluténmentes puszedli

Az Ezerfűszer fűszerboltban, a Mammut mellett (a piactéren, oldalt a legalsó sziten húzódik meg) vettem egy csomag mézeskalács fűszerkeveréket, aminek nagyon megtetszett az illata. Általában nem szeretem az előre összekevert fűszereket, de ezzel kivételt tettem és nem csalódtam, nagyon-nagyon finom lett vele a sütemény.
Karácsonyi ráhangolódásként sütöttem Ábelnek, de ahogy az szokott lenni, mindenkinek nagyon ízlett.


Hozzávalók:
200 g mandula (Aldis őrölt)
1 tojás
80 g Liga margarin
10 csepp Stevia Fluid
2 evk méz
1 púpos kk mézeskalács fűszer
100 g Tibi tejcsoki
1 evk gluténmentes liszt
1 csipet sütőpor

Akkor jöjjön a recept.
A csokit a margarinnal és a mézzel összemelegítem. A tojást habosra keverem a Steviával és a fűszerekkel, majd beleöntöm a felolvasztott csokis keveréket. Elkavarom. Beleszórom a mandulát, lisztet és sütőport. Egy órára hűtőbe teszem, majd golyókat formázok, kicsit ellapítom és sütőpapíros tepsire rakosgatom. Egy szem mandulát nyomok a közepébe és 15-20 perc alatt, 180 fokon megsütöm. Pihe-puha nagyon ízletes sütemény lesz. Természetesen működik másik liszttel is, de úgy is, hogy kevesebb mandula és több liszt kerüljön bele. Másféle csokit is lehet használni, de ez gluténmentes. A Stevia egyáltalán nem érzik, mert a fűszerek nagyon karakteresek, ezért bátran használhatjuk benne.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...