2011. április 3., vasárnap

Házi "egészség" müzliszelet gluténmentesen



Az ötlet Maxtól származik. Nézzétek meg, hátha nektek is beindítja a fantáziátokat.
Sok kinyitott, épp hogy megkezdett olajosmagom és egyéb finomságom volt itthon, amikről úgy gondoltam, megállnák a helyüket egy müzli szeletben. Az aggasztott csak, hogy zabpelyhet nem tehetek bele, mi fogja összefogni. Végül ezek kerültek bele:
fél zacskó szeletelt mandula
fél zacskó vágott mandula
egy evk lenmag
egy evk egész mák
két marék gluténmentes kukorica pehely
egy marék napraforgómag
egy csomag török mogyoró (héjastul)
egy evk kakaó
egy csipet fahéj
két marék puffasztott rizs
két marék mazsola
egy kevés aszalt áfonya
fél zacskó kókuszreszelék
20 dgk vaj
25 dkg barna cukor
egy evk méz
egy pohár (kb. 1-2 dcl víz, ezzel vigyázni kell, szerintem, mert Max szirupfőzést javasol, nekem ahhoz nem volt türelmem. Nem szabad azért eláztatni, bár a hozzávalóktól is függ, hogy mennyi vizet bír el. Mivel az enyémben csak magok voltak, nem volt ami felszívja a nedvességet)
Egy tálba öntögettem a hozzávalókat, csak úgy találomra, szórtam hozzá egy csipet citromos sót, és három-négy evőkanál rizslisztet. Összekevertem. Közben a vajat, egy pohár vízzel és kb. 25 dgk vagy kevesebb barna cukorral összemelegítettem. Egy evk mézet is kevertem hozzá.
Igazából kamrasöprés akcióvolt ez, mindenféle maradékot elhasználtam, amit amúgy se tudtam már hova tenni, húsvétra más, friss ízvilágú sütiket tervezek.
Hát szép nem lett, de annál finomabb. A kalóriatartalma valószínűleg igen jelentős, ezért tényleg reggel egy szelet kell csak belőle (ha kibírnám, jó lenne). Farkasapának nem jön be, fogalmam sincs, miért, persze Ábel se kultiválja, hiába gluténmentes, úgyhogy a család két haspókja, én és Áron fogyasztjuk. Már elzártam egy dobozba és eldugtam és megfogadtam, hogy minden nap csak egyet ehetek belőle.
Próbáljátok ki a saját hozzávalóitokkal. Még el tudtam volna bele képzelni amaránt magot, vagy más gluténmentes csemegét, de épp nem volt itthon.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...