2011. január 15., szombat

Gluténmentes túró torta


Sütöttem egy gluténmentes piskótát, amit legyegyszerűbben rizsliszttel tudtam elkészíteni.
A sógornőm tanácsára kevertem gluténmentes pudingporral.
Szóval a recept:
3 tojás
3 kanál cukor
3 kanál rizsliszt
2 kanál gluténmentes vaníliás pudingpor
pici só

A tojások fehérjét felverrtem a cukorral. Mikor kemény lett, belekevertem a tojások sárgáját, majd a liszteket és a sót.
A tortaforma aljába sütőpapírt tettem és beleöntöttem a tésztát. 200 fokon sütöttem kb 20 percet. Szépen megnőtt, nem esett össze, de nekem elég száraznak tűnt a tészta. Krémmel elég jó volt, de üresen nem enném meg.

Krém:
50 dkg házi túró
citromhéj, cukor, vanília ízlés szerint
1 doboz tejföl
2,5 dcl tejszín vagy Hulala felverve
egy csomag zselatin
Túró tejföllel, cukorral, fűszerekkel összetör és belefogat a tejszín. A zselatint pár kanál vízben feloldottam és felmelegítettem, majd picit lehűtve beleforgattam a krémbe és rátöltöttem a piskóta tetejére  a kapcsos tortaformába. Lehűtöttem, a tetejére csokit reszeltem.

Nem egy nagy dolog, de hát most ennyi telt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...