2010. július 3., szombat

Kókusztej és kókuszpép felhasználás



Sajnos, mire oda kerülök, hogy lejegyezzem egy -egy receptemet, addigra már el is felejtem, hogy honnan vettem, milyen volt.
Egy vegetáriánus blogon olvastam a kókusztejkészítés receptjét. Mindenem megvolt hozzá, így kipróbáltam.
Nagyon szeretem a kókuszt, nyeresen, sütibe, tejberizsbe, csak a kókusztej elég drága, ezért mostanában nem veszek.
A képen szereplő kókusztej előállítása olcsó, de azért nem is olyan finom, mint a bolti.
Szóval a recept, ahogy emlékszem
1 csomag kókuszreszelék
fél liter, vagy annyi víz, amennyivel el lehet turmixolni
cukor, méz, édesítő

Egy jó turmixgépbe beletesszük a hozzávalókat és elturmixoljuk, amíg selymes lesz. Ha jól csináljuk, akkor a tetején kicsapódik a kókuszzsír.
Aztán leszűrjük, a pépet eltesszük a hűtőbe.
A kókusztejet üvegbe töltöttem és szintén betettem a hűtőbe. Később tejberizs készítéshez használtam, nagyon finom lett.

A pépet is felhasználtam. Ezt a sütit készítettem belőle. Szerintem nem lett olyan finom. Sajnos tényleg elfelejtettem, honnan vettem a recepteket.
A süti tésztája egy kakaós kevert volt, nem túl nagy mennyiség, mert vékonynak illik lennie, a pépet összekevertem zselatinnal, cukorral és kevés tejszínnel. A tetejére pedig étcsokit öntöttem, amit előtte egy pici olajjal megolvasztottam.



3 megjegyzés:

Unknown írta...

hát, ezzel az a baj, hogy nincs ideje az ízanyagoknak kiázni!
Próbáld úgy, h este eteszed a turmixba a kókuszt (ne legyen kén-dioxiddal csomagolt), jól leturmixolod, majd nagyon lassan turmix közben hozzáadsz forró, de nem lobogó vizet. kevered még, aztánhagyod reggelig, reggel gyorsan összecsapatod, és akkor textil pelenkán leszűröd, jól ki is nyomod!
arányok: 1 bögre kókusz (kb 10 dkg) 2 bögre víz! :)
ez közepesen zsíros közepesen sűrű tej lesz.
Sok sikert!

Unknown írta...

hát, ezzel az a baj, hogy nincs ideje az ízanyagoknak kiázni!
Próbáld úgy, h este eteszed a turmixba a kókuszt (ne legyen kén-dioxiddal csomagolt), jól leturmixolod, majd nagyon lassan turmix közben hozzáadsz forró, de nem lobogó vizet. kevered még, aztánhagyod reggelig, reggel gyorsan összecsapatod, és akkor textil pelenkán leszűröd, jól ki is nyomod!
arányok: 1 bögre kókusz (kb 10 dkg) 2 bögre víz! :)
ez közepesen zsíros közepesen sűrű tej lesz.
Sok sikert!

Bokor Boglárka írta...

Gyöngyi! Köszönöm a szóban és itt adott jó tanácsokat is. Sokat segítettél vele, ha legközelebb belevágok, már okosabban teszem :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...