2016. december 26., hétfő

"Sajtos" zabos keksz

Kicsit nehéz volt nevet adni ennek a sós rágcsálnivalónak, mert igazából sajt nincs benne, mégis sajtos ízű a sörélesztő pehelytől. Nagyon szeretem használni ezt az alapanyagot, amit vegán könyvekben láttam először: sok-sok jó tulajdonsága mellett (rendkívül gazdag B vitamin forrás) kalóriaszegényen lehet elérni vele a sajtos ízt, méghozzá kicsit parmezános ízt, amit én kedvelek. Sokszor használom szendvicskrémekbe is sűrítőnek és ízesítőnek. Most ebbe a kekszbe is azt tettem és nem is bántam meg, finom lett vele. A receptet itt találtam, kicsit változtattam rajta, de így is tökéletesen ropogós, nagyon-nagyon jóízű kekszeket kaptam. Az ízesítés is saját, de ezt bárki variálja kedvére, ha kimarad a sörélesztő pehely, akkor kevesebb legyen mondjuk 20 ml-vel a folyadék.




Hozzávalók:
150 g apró szemű zabpehely
50 g fehér liszt
20 g sikér
30 g zabpehelyliszt
20 g sörélesztő pehely
30 g szezámmag
1 mokkáskanál só
3 tekerésnyi bors
csipetnyi fokhagyma granulátum
50 g olvasztott kókuszolaj
150 g langyos víz
(ha langyos, hamarabb duzzad a zabpehely)

A száraz anyagokat tálba mértem és villával összekevertem, kimértem a vizet és hozzáöntöttem, majd az olajat is kimértem és hozzáöntöttem. Gyors mozdulatokkal villával egynemű masszává kevertem. Tömbbe összeálló lett a tészta, de hagytam pihenni 40 percet, addig szép nyújthatóra összeáll, megszívja magát a zabpehely és összefogja a tésztát. Egy szilikonos nyújtólapon nagyon vékonyra nyújtottam, kicsit zabpehelyliszttel aláliszteztem, recés szélű derelyevágóval felvágtam kekszformára, majd hablapáttal felszedve tepsik hátára tettem a kekszeket. Egyenként megszurkáltam őket, hogy még kekszesebbek legyenek. Előmelegített, légkeveréses 170 fokos sütőbe tettem mindkét tepsit, mikor láttam, hogy a felső kekszek rózsaszínek, kicseréltem a tepsiket, hagytam még így sülni 5 percet, majd lekapcsoltam a sütőt és kitámasztottam egy fakanállal. Hagytam bent majdnem teljesen kihűlni a kekszeket. Elképesztően ropogós, ízes kekszek lettek, nagy örömmel majszolgattam őket kisétkezésre és reggelire a kávéhoz.

Az egész adag szénhidráttartalma: 135 g ch. Attól függően, hogy hány kekszre vágod, ki kell számolni a kekszek ch tartalmát. Nekem kb. 90 db kekszem lett, így számoltam velük.

Megjegyzés:
Az ízesítéshez ötletek: pirospaprika, olasz fűszerkeverék, szerintem a tészta elbír kevés valódi reszelt sajtot is, akkor fokozatosan adagoljátok a vizet, amennyit jól felvesz. Szezámmag helyett kevesebb chia maggal, esetleg lenmaggal is készíthető.

A Facebook-on itt tudtok csatlakozni hozzám!


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...