2016. november 27., vasárnap

Hasselback alma fahéjjal és juharsziruppal (gluténmentes, tojásmentes)

Ez az étel (desszert) annyira egyszerű, hogy szégyen receptet írni, viszont annyira a rabja lettem, hogy mégis érdemes megörökíteni, hátha más is ennyire megszereti. A receptet egy régebbi Stáhl magazinban láttam meg és mivel tényleg volt hozzá minden itthon, szinte azonnal kipróbáltam.
A legfinomabb juharsziruppal, gm diétában lehet fogyasztani, viszont IR diétában nem, ezért én az édesítős változatot javaslom a ch számolós társaimnak.




Hozzávalók:
2 db savanykásabb alma
2 kanál juharszirup
vagy méz, vagy folyékony édesítő
4 g vaj
csipetnyi fahéj
pici marék dió

Az almákat meghámozzuk, félbe vágjuk és a magházát eltávolítjuk. Beirdaljuk, de nem vágjuk át teljesen. Kimagozott felével lefelé egy picike tepsire tesszük. A vajat megolvasztjuk, ízesítjük a fahéjjal, édesítővel, vagy ha megengedhetjük magunknak a juharsziruppal vagy mézzel és az almákra kenjük egy ecsettel. A diót összetörjük (én egy konyharuhába csomagoltam és egy klopfolóval összetörtem) és rászórjuk az almák tetejére. 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk az almákat és kb. 10-15 percig sütjük. 
Az alma puha, szaftos és nagyon-nagyon ízletes lesz, átjárja a fahéj íze, amit én valamiért nagyon szeretek, a dió a tetején megpirul és őszintén, én nem tudok ellenállni neki. Sokszor ez volt az ebédem, mert annyira jól esett. Sajnos az alma miatt eleve 30 g szénhidrát van benne, az is gyors ch, formájában, ezért óvatosan fogyasszátok. 

Az ízében viszont nem fogtok csalódni, próbáljátok ki, jó étvágyat!

A Facebookon itt tudtok hozzám csatlakozni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...