2016. július 14., csütörtök

Szénhidrátcsökkentett diós-meggyes csiga (IR barát, szénhidrátszegény)

Ezt a süteményt megálmodtam és így készítettem el. Nagyon megkívántam a meggyet a dióval csiga formában :) A szokásos hozzávalók vannak benne, kicsit nehezebb volt vágni az egészben lévő meggyek miatt, de közel sem lehetetlen. Egy barátnőm érkezésére készült, szerintem neki is ízlett, pedig ő sohasem kóstolt diétásabb jellegű süteményeket.





Hozzávalók:
270 g túró
1 doboz natúr joghurt (125g)
1 evk kókuszolaj
3 kisebb tojás vagy 2 nagyobb
50 g zabpehelyliszt 
(ha gluténmentes süteményt szeretnél, gm zabpehelylisztet használj)
50 g bambuszrostliszt
70 g Szafi chcsökkentő liszt
fél csomag sütőpor
2,5 evk negyedannyi édesítő

Töltelék: 2 evk kókuszolaj
150 g darált dió
2 evk eritrit
kb. 300 g meggy kimagozva, lecsöpögtetve

A tésztához valókat összegyúrjuk. Hagyjuk pihenni kb. 10 percet. Addigra egy rugalmas, jól nyújtható tésztát kell kapnunk. Ha túl nedves, ragad, adjunk hozzá bambuszrostlisztet, vagy zabpehelylisztet. Ha túl száraz, adjunk hozzá még egy tojást, de elvileg jónak kell lennie. Kinyújtjuk kb. 30*40-es téglalappá, megkenjük nagyon vékonyan a kókuszolajjal, megszórjuk a darált diós eritrittel és rászórjuk a meggyet szellősen. Hosszabbik oldalánál feltekerjük. Szép vaskos tekercs lesz a tölteléknek köszönhetően, elég cécós volt szeletelni, úgy tűnt szétesnek a szeletek, de végül is át tudtam tenni mindegyiket a tepsire és miután megsült egyben maradt. Szóval kitartás. Vagy hagyhatjátok vastagabbra a tésztát, akkor jobban összefogja a duci meggyeket, vagy szórhattok kevesebb meggyet, én úgy szeretem, ha sok van benne. Előmelegített 180 fokos sütőben pirulásig sütöttem a tekercseket, két tepsire szétosztva.

Az összes csigában együtt van 70 g ch. Egy darabban kb. 4 g ch lehet, nagyon sok lett, két gáztepsinyi adag.

A Facebbok-on itt tudtok csatlakozni hozzám. 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...