2016. március 13., vasárnap

Gluténmentes mogyoróvajas keksz

Nálunk mindig nagy sikere van a kekszeknek, és mivel gluténmentesen aranyárban mérik, gyakran sütök a fiuknak kekszet. Átlapozva a régi Nők Lapja konyhamagazinjaimat találtam ezt a receptet. Ez este fél 8-kor volt, és fél óra múlva már a pulton illatoztak készen a kekszek. 
Próbáljátok ki, ha épp van otthon mogyoróvaj, ha nincs, készíthettek magatok is hozzá.
A fotót sajnos este lőttem a telefonnal, ne harizzatok érte. 



Hozzávalók: 
9 dkg puha margarin
10 dkg mogyoróvaj
80 g barna cukor
1 vaníliás cukor
1 tojás
15 dkg Nutri Free per Dolci süteményliszt
1/2 tk sütőpor
1 csapott tk szódabikarbóna
1 csipet só

A vajat, tojást, mogyorókrémet, cukrot habosra keverjük, hozzátesszük a lisztet, sütőport, sót, és szódabikarbónát és egyneművé keverjük. Nekem nagyon szépen formázható lett a tészta, nem ragadt egyáltalán a kezemhez. Diónyi golyókat formáztam, sütőpapíros tepsire rakosgattam és mikor mind rajta volt, szépen az ujjaimmal ellapogattam, kerekre formáztam. Majdnem két nagy tepsi lett. Egymástól szép távolságra érdemes tenni, mert megnőnek a sütőben. 180 fokos, előmelegített sütőben sütöttem a kekszeket 12 -15 percig. Nem szabad megégetni őket.
Nagyon finom, ropogós kekszek lettek, reggel a kakaó mellé imádta őket Ábel.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...