2014. október 30., csütörtök

Gluténmentes pihe-puha kókuszkocka (tejmentes is)

Szinte minden háziasszonynak megvan a kókuszkocka receptje, többnyire családi receptkönyvből, vagy olyan, ami már sokszor bevált. Én eddig nem készítettem, mert nem nagyon szeretem azokat a sütiket, amivel pepecselni kell. Mivel Ábel szereti a kókuszkockát (evett rendezvényen), az ő kedvéért nekiálltam a gluténmentes változatnak. A mézes piskóta önmagában is nagyon finom lett, a széleket a fiuk seperc alatt felfalták, a többit nem hagytam, de így is elloptak három kockát, még a bevonás előtt :)




Hozzávalók:
3 tojás szétválasztva
100 g xilit
2-3 evk kókuszolaj olvasztva
1 mokkáskanál vanília kivonat, vagy
1 db. vaníliás cukor
1 evk méz
130 g gluténmentes liszt (ami bevált már piskótához)
nekem most Mix per Dolci került bele

Máz:
2 púpos evk szilárd kókuszolaj
120 ml kókusztej
2 púpos evk jó minőségű kakaó
2-3 evk xilit
100 g kókuszreszelék

A piskótához a tojások fehérjét egy ici-pici sóval keményre felverjük. A sárgáját kikavarjuk a xilittel, vaníliával és belecsorgatjuk a kókuszolajat, azzal is elkeverjük. Belekeverjük a lisztet, majd a tojásfehérjével lazítjuk. 20x30-as tepsibe öntjük, amit kibéleltünk előzőleg sütőpapírral. 170 fokra előmelegített sütőben sütjük, ha nagyon barnul a teteje (a méz miatt), akkor lefedjük folpackkal.
20 perc alatt készre sütjük, tűpróbával lehet ellenőrizni. Több időt nem javaslok, mert kiszáradhat.
A máz hozzávalóit állandó kevergetés közben, lassú tűzön összeolvasztjuk és mikor még meleg megmártjuk a sütemény minden oldalát benne. Kókuszreszelékbe forgatjuk és hagyjuk kihűlni. Finom, pihe-puha, csokis élmény lesz a végeredmény. 

2 megjegyzés:

Agianyu írta...

Megsutottem.Nagyon finom lett.De.........Nem lehet,hogy hianyzik belole a sutopor? Nekem nagyon lapos lett.

Bokor Boglárka írta...

Elvileg a tojástól kellene megemelkednie, mint egy normál piskótának, de számít, hogy mekkora tepsiben sütöd, érzésem szerint ezért lett neked laposka. De amúgy ha szeretnél tehetsz bele sütőport, nem fogja elrontani.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...