2013. február 16., szombat

Diós puszedli (gluténmentes, lisztmentes)

Ez egy nagyon jól bevált recept. Már számtalanszor elkészítettem, mindenkinek nagyon ízlett, legalább is gondolom, mert aki kóstolta, elkérte a receptet. 
Stahl: Büntetlen örömök című könyvéből származik a recept. Egyszerűségében nagyszerű, percek alatt megvan, és alig néhány hozzávalóra van szükség. Ebből egészen kicsi adag lesz, ha egy egész család veti rá magát, percek alatt elfogy. Készítettem már ajándékban, magamnak, édesség utáni vágy csillapítására és buliba is.



Hozzávalók:

80 g csoki (tej vagy ét)
1 evk barna cukor (ízlés szerint, lehet több is, de szerintem elég ennyi)
1 tojásfehérje felverve
5 dkg dió apróra törve (nem darálva)
(de lehet mandula mandulapehely vagy mandulatüskék)
1 evk teljes gluténmentes liszt (én ezt el szoktam hagyni)
1/2 kk sütőpor

A tojásfehérjét fel kell verni a cukorral, a csokit pedig gőz fölött megolvasztani és kicsit kihűteni (de ne keményedjen meg). Mikor kicsit kihűlt a tojásfehérjébe keverni, majd beleszórni a diót és az evk lisztet. Sütőpapíros tepsire kis halmokat adagolsz és 180 fokon készre sütöd. Mikor már érződik az illata, akkor jó. Picit szétterülnek, kívül ropogós, belül puha kell legyen. Ha túlsütöd belül is ropogós lesz, de úgy is finom.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...