2012. július 14., szombat

Diabetikus rizses csoki - minimális munkával (gluténmentes)

Ez nem is igazi recept, de azért leírom, mert úgy látom a statisztikából, az emberek szeretik az egyszerű dolgokat. Egészséges, amennyire egy ilyen jellegű édesség egészséges tud lenni.
Délutánra meghívták Ábelt vendégségbe, de nem szeretem sütemény vagy édesség nélkül elengedni, hátha a háziasszony készül sütivel, amit csak a többi gyerek ehet, ő nem. Rossz arra gondolni, hogy ő csak áll ott és nézi, ahogy a többi gyerek falatozik.
Sportszeletet akartam készíteni, de ahhoz sok-sok darált keksz kell, ami gluténmentes formában nem volt itthon. Ezért inkább ezt készítettem el. Ilyen formában sehol nem találkoztam vele a neten.


Hozzávalók:
100 g diabetikus tejcsoki (gluténmentes, fruktózzal - Aldi)
100 g diabetikus étcsoki (gluténmentes, fruktózzal - Aldi)
10 kanál olvasztott kókuszolaj
80 g tejpor
50 -60 g puffasztott rizs
2 evk édesítő (Ezerédes)

A csokikat felolvasztottam a kókuszolajjal. Mikor felolvadt és egynemű lett, gyorsan beleszórtam a tejport, elkevertem és végül a puffasztott rizst, majd azzal is elkevertem. Egy négyzet alakú tepsibe simítottam, amit előzőleg kibéleltem sütőpapírral. A tetejét elsimítottam és 2 órára betettem a hűtőbe dermedni. Jó kemény lett, picit tört, így a legjobb forró késsel szeletelni.
Nagyon finom volt, igazi gyerekeknek való csemege.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon megtetszett ez a recept, de lenne két kérdésem, ha nem gond. Az egyik, hogy milyen márkájú tejport ajánlanál? egyáltalán nem használok, de ezért a nasiért szívesen vennék. Kókusztejpor jó? A másik, hogy nincs folyékony édesítőszerem, (és nem is szeretem a szacharinos dolgokat), xilittel helyettesíthetem esetleg? vagy más alternatívát tudnál ajánlani ha nem jó a xilit? Köszönöm, Andi

Bokor Boglárka írta...

Szia! Igyekszem válaszolni a kérdéseidre. Igazából a Coop-ba szoktam sovány tejport venni, de nem vagyok márkahű, ami épp kezembe kerül, azt használom. Nem emlékszem, hogy itt milyet használtam, mi volt akkor épp otthon, de szerintem bármilyet vehetsz, csak ne instant legyen. Szerintem kipróbálhatod kókusztejporral is, biztos sűríti az is, csak az kicsit drága, nem? Xilitet nyugodtan használhatsz folyékony édesítő helyett, annyit, amennyivel te a masszát édesnek érzed. Ha keserű csokit használsz, kicsit többet, ha tejcsokit, kicsi kevesebbet. Remélem tudtam segíteni és ha kipróbálod, nagyon várom a tapasztalataid beszámolóját.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...