2012. április 9., hétfő

Török vöröslencse leves

Egy egyszerű és finom leves. Sokféle recept van fenn a neten, nekünk ez vált be, ez ízlik a legjobban. Farkasapa nagy rajongója a török konyhának, ezért ez a leves nem először készült nálunk, viszont most először a fiuk is megették. Komolyan: lélegzetvisszafojtva szoktam ilyenkor várni, hogy mit szólnak hozzá: tovább kanalaznak, vagy azt mondják: "Anya, ez a leves nem jó!". Ha ez elhangzik, akkor tudom, hogy ezt a levesreceptet is kihúzhatom a repertoárból. Szerencsére most nem ez történt, hanem kanalazgatták buzgón GM pirított kenyérkockákkal.


Hozzávalók:
1 csésze vöröslencse
0,5 csésze rizs
fél fej hagyma
2 kk bazsalikom
1 gerezd fokhagyma
1,5 l húsleves
4 száll friss menta
egy nagyobb Aranyfácán sűrített paradicsom
egy evk olíva olaj
só, bors

Az apróra vágott hagymát dinsztelni kezdtem az olajon, majd mikor már puhának tűnt, beletettem az összenyomott fokhagyma gerezdet is. Utána rögtön a fűszereket és a paradicsomot. Hagyom egyet rottyani és hozzáöntöm a húslevest, majd beleteszem a rizst és a lencsét. Kicsire veszem a lángot és főzöm, amíg a lencse és rizs megfő, majd alaposan elturmixolom. Ez nálunk fontos, mert a fiuk a darabos krémleveseket nem szeretik, és így a fűszereket se látják, mert ha valami zöld van a levesbe, az is heves ellenkezést vált ki belőlük. Nagyon finom, laktató, fűszeres leves lett.


4 megjegyzés:

Az amatőr hagyományörző írta...

A korbasi igen furcsán hangzik nekem , tudomásom szerint a török leves= Çorbası= csorbaszi /fonetikusan

Bokor Boglárka írta...

Köszönöm, biztosan igazad is van, mert nem nagyon néztem utána. Régen, még a Mindmegette oldalról mentettem egy receptet és variáltam szánk íze szerint, így inkább le is vettem a nem magyar nevet, hogy butaságot ne írjak, meg hát talán nem is autentikus ez a variáció.
Margaretta

Névtelen írta...

Régóta nézegettem ezt a receptedet, most hétvégén kipróbáltuk. Sajnos a csésze helyett bögrével mértem ki a lencsét és a rizst, így nagyon-nagyon sűrű lett a leves - lányok meg se ették, de a felnőtteknek ízlett. Máskor erre figyelek.
Réka

Bokor Boglárka írta...

Szia Réka!
Az én csészém 2 dcl-es volt, de ha ez vigasztal, az én levesem is nagyon - nagyon sűrű lett. Mindig megfogadom, hogy kevesebbet teszek bele, de akkor is sűrű, szinte főzelék jellegű. Ha ízlett, örülök, a fiuk nálunk se mindig eszik meg, de azért volt már rá példa.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...