2011. június 19., vasárnap

Low Carb Master Mix-el készült zsömlék



Már egy ideje fogyasztom a Norbi-féle kenyeret. Őszintén szólva nem finom, ez tény, vagy legalább is szokni kell a normál fehér kenyér után, főleg nekem, aki a puha, foszlós bélű péksüteményekért oda vagyok. Még nem vagyok elég szigorú. A Provitamin.hu jóvoltából, akik elláttak a Steviával és a Norbi-féle kenyeret fogyasztva lement két kg, amibe azt is bele kell számolnom, hogy hébe-hóba elmegyek kettlebel órára, de sajnos az sem elég rendszeres. Nem mintha nem tartanám fontosnak a mozgást, nagyon is annak tartom, de talán nem kell részleteznem, milyen egy két gyerekes anyuka élete. Ha valakinek fel kell adni az aktuális terveit a családból, akkor természetesen én leszek az, akár tetszik, akár nem. Hol épp cseresznyét kell szedni délután, mikor a torna lenne, hol Farkasapa utazik Németországba, így a délutáni gyerekfelügyelet nem megoldott, hol szülői értekezlet van az oviban, vagy köhögök, mert a gyerek megint hazahozott valamit, hol hétfőre esik a Húsvét és Pünkösd, nem részletezem. Szóval átlagosan egyszer tudok elmenni egy héten, vagy egyszer se. A futást most valahogy nem kívánom és tényleg nem tudok olyan időt kiszakítani a napból, amikor nyugodtan el tudok menni futni.

Most magam próbáltam a Norbi - féle Low Carb Master Mix lisztből zsemléket sütni. Az eredmény a képen látszik. Szépek lettek, az ízük az, amit meg kell szokni, de nem vészes. Ha azzal a tudattal eszi az ember lánya, hogy ettől a dereka viszont karcsúbb lesz, akkor kifejezetten finommá válik. 
Hozzávalók:
100 g Low Carb Norbi - liszt
100 g teljes kiőrlésű tönköly liszt
100 g fehér liszt (muszáj, különben nem ehető számomra)
300 ml langyos víz
fél csomag száraz élesztő (Haas gluténmentes, 1 kg kenyérhez)
só és kicsi olaj
Robotgép spiráljával összedolgozom a tésztát. A folyadékot lassan adagoljuk, nem biztos, hogy kell ennyi. Egy óra kelesztés után átgyúrtam, hagytam még egy fél órát, majd zsömléket formáztam és még 20 percet kelesztettem. A tetejét nem kentem le semmivel, csak bevagdostam egy éles késsel. 200 fokon kb 30 perc, nem légkeverésesen, a sütő aljába tettem egy kis edényt vízzel. 8 kis zsemle lett belőle, ebből hármat gyorsan lefagyasztottam.
Tömör kis zsemlék lettek, tele vannak rosstal, ami nagyon jó, mert egytől is egészen jól lakom.

1 megjegyzés:

sarkanylany írta...

Próbáld ki Zero-6-al http://www.chminusz.hu/webaruhaz/details/54/16/diétás-lisztek,-lisztkeverékek/ nekem jobban bevált és az izét nem kell megszokni. Mondjuk én 1:1 arányban keverem fehér liszttel.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...