2009. június 5., péntek

kalács és perec



A múlt hétvégén készítettem egy tejes foszlós kalácsot édesség gyanánt, mert nagyon megkívántuk. A recept a drága Horváth Ilonka szakácskönyvéből származik, csak a végén annyit variáltam, hogy szórtam kakaóport a három részre osztott és kinyújtott tésztába és úgy tekertem fel, ill. fontam össze.
Recept:
0,5 kg rétesliszt
5 dcl tej
3 dkg élesztő
5 dkg cukor
egy vaníliás cukor
5 dkg olvasztott vaj
Élesztő felfuttat és utána a többi hozzávalóval a vaj kivételével 20 percig dagasztjuk a tésztát. Nálunk csak 10 perc volt, utána még 5 perc alatt az olvasztott vajat (nálunk margarin volt) beledolgozzuk. Egy órát kel, három részre osztjuk, egyenként kinyújtjuk téglalap formátumra és megszórjuk a cukrozott kakaóporral. Lehetett volna még olvasztott margarinnal meglocsolni, attól szaftosabb lett volna a töltelék, így csak vékony kis csíkok látszottak benne. A sütést 180 fokon olyan egy óra volt, a végén be kellett fednem a tetejét, hogy tovább ne piruljon és még 15 percig sütöttem, mert a püspökkenyér forma elég mély volt és az alja még ragacsos volt a villapróba szerint.


A sós perec receptjét a Terülj, terülj asztalkám! blogjáról néztem ki, annyira megtetszett és az én gyerekem is imád rágcsálni, hát elkészítettem.
Ilyen lett.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...