2012. május 9., szerda

Paleo szezámos sós keksz (gluténmentes)

A könyvtárban bóklászva megakadt a szemem Szendi Gábor-Mezei Elmíra Paleolit szakácskönyvén. Arra gondoltam, hogy bár nem viszek paleo konyhát, biztosan találok egy-két jó lisztmentes receptet benne, amit a kisfiam étrendjébe beépíthetek. Így is lett. Többet is találtam, de ez volt az első, amit elkészítettem.


Hozzávalók:
3 tojás
10 evk szezámmag
10 dkg sajt lereszelve
pici sütőpor
1/2 mk pirospaprika (csípős is lehet)
1/2 mk frissen reszelt szerecsendió
só, ízlés szerint

A recept szerint a tojás sárgájával kell elkeverni a fűszereket, majd a szezámmagot, a fehérjét pedig fel kell verni és úgy hozzákeverni. Én annyit változtattam, hogy nem választottam külön a tojást, hanem egyben kevertem el a fűszerekkel, sóval, sütőporral, majd a szezámmaggal, de megpirítottam picit a szezámmagot.
Elég híg masszát kaptam. Evőkanálnyi adagokat tettem a sütőpapíros tepsibe, elkentem, hogy kerek kekszek legyenek. A tetejét megszórtam sajttal és előmelegített sütőben 180 fokon sütöttem, míg a szélük barnulni kezdett.
Teljesen hagytam kihűlni, amire külön figyelmeztetett a recept, mert így nem puhul meg, ha később dobozba zárjuk. Nálunk nem volt ideje dobozba kerülni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...