2019. február 2., szombat

Rizslisztes palacsinta (gluténmentes, cukormentes, IR barát)

Többször próbálkoztam rizslisztes palacsintával, eddig sikertelenül, mindig sületlen maradt, megfordíthatatlan volt, szakad, kemény volt, stb. Ez viszont számomra is meglepő módon tökéletes lett. A receptet itt találtam, de én tettem bele egy evk. tápióka keményítőt is, nem tudom, hogy az eredeti recepttel is jó lett volna, de én biztosra akartam menni, hogy nem lesz szakadékony és tapasztalatim szerint a keményítő segíthet ezen. Sokféle palacsinta van már a blogomon, sokszor sütök és többféle recepttel próbálkoztam már. A gyűjteményt itt találjátok: van gesztenyelisztes, banános, zablisztes, sok másféle palacsinta.

Ebből az adagból 7 nagy palacsintám lett, a gluténérzékeny gyereknek épp elég volt ebédre :D


Hozzávalók: 
2 tojás
2,5 dl tej
1 evk negyedannyi édesítő
100 g barna rizsliszt
1 púpos evk tápióka keményítő
3 evk olaj

A hozzávalókat a leírás sorrendjében összekevertem, híg masszát kaptam. Sütés közben fel kell kevergetni, minden paller előtt, mert leül az aljára a rizsliszt. Én egy fél merőkanállal tettem egyszerre a serpenyőbe, mivel híg volt a massza könnyen terült. Csak az első palacsinta előtt kentem ki a serpenyőt olajjal, többször nem kellett, így sem ragadt le egyáltalán. 
Könnyű volt megfordítani, ahogy az instán a videóban is látszik.

Próbáljátok ki, nem fogjátok megbánni!

A facebook-on itt tudtok követni, az instán itt. 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...