2011. április 23., szombat

Zsírral készült sajtos rúd

Sokféle sajtos rúd recept kering a neten és sok ilyen receptet ismerek én magam is, néha nehéz is választani, hogy most melyiket is készítsem el. Húsvét előtt olvastam itt egyet, amit rögtön megkívúntam és amihez épp zsír kell. Mivel egyszer vettem egy vaj méretű sertészsírt, gondolván, hogy valami sütibe majd jó lesz, és már a megavasodás felé közeledett, ezt a receptet választottam. Gluténmentes lisztet használtam hozzá, hogy Ábel is ehesse, mert szereti a sajtos rudat, nagyon. Egyszerű elkészíteni és az egy éjszaka pihentetés után gyorsan megvan, csak előre kell tervezni, ha másnap ezt szeretnénk sütni. Az eredeti recept szerint elég minimum három óra a hűtőben, de én az ilyen jellegű sütiknél azt tapasztaltam, hogy nem árt az egy éjszaka pihentetés. Finom lett, de gyanítom, normál liszttel még jobb lett volna.
Hozzávalók (én az eredeti recepthez képest fél adagot sütöttem, mert kísérleti jelleggel készült)
20 dkg liszt
10 dkg zsír
2 evk tejföl
5 dkg sajt a tésztájába
1 csapott kk só (ízlés szerint)
A tetejére:
1 tojás
5 dkg sajt (szerintem érdemes más sajttal is készíteni, nem csak a trapista jó, pl. füstölt sajt)

A lisztet + só+ sajt keveréket elmorzsoljuk a zsírral, majd hozzáadva a két kanál tejfölt sima tésztává gyúrjuk. Egy éjszakát pihentetjük a hűtőben, majd egy órát szobahőmérsékleten. Nyújtjuk, úgy 0,5 cm vastagságúra és megkenjük tojással, megszórjuk sajttal, majd dereje metszővel felvágjuk 1 cm-s csíkokká. Tepsire tesszük (sütőpapír) és 180 fokon sütjük. Én úgy tapasztaltam, hogy nagyon gyorsan sül, nem érdemes hosszú időre lefoglalni közben magunkat.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...